امارگير وبلاگامارگير سايتتقويم و ساعت
X
تبليغات
مواد غذایی که نباید از خوردن آنها غافل شویم

بلاگ فام

مجله بیگول

مشخص شده است که یکی از موضوعات مورد تحقیق در اینترنت در سراسر جهان در مورد تغذیه سالم است.


هرکسی که به سلامتی خود بسیار اهمیت می دهد ، ورزشکاران یا هر کسی که به ظاهر یا رشد ذهنی خود اهمیت می دهد (بیشتر در کودکان) بسیار خوب می داند که اول از همه باید به تغذیه توجه شود.


به عنوان مثال ، مادران در مورد رشد ذهنی فرزندان خود از زمانی که نوزاد در رحم مادر است فکر می کنند و بر این اساس تغذیه می کنند. به همان اندازه که سلامت جسمی و وضعیت روانی یک زن باردار اهمیت دارد ، بدن و شرایط روانی نوزادان متولد نشده نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. در این مقاله می خواهیم در مورد خوراکی هایی صحبت کنیم که نباید از آنها غافل شوید.


سیب


آیا کسی است که از قدرت آنتی اکسیدانی این میوه غنی از ویتامین C نشنیده باشد؟ سیب چه به رنگ سبز،زرد و یاقرمز نباید از برنامه غذایی روزانه شما حذف شود.


سیب زمینی


این ماده مغذی با ویتامین A باعث ترمیم و جوانسازی پوست می شود همچنین مقاومت در برابر بیماری ها را افزایش می دهد.


هویج


می توانید سوپ های خوشمزه ای را با هویج درست کنید که یکی از سبزیجات سالم پر فیبر است. زندگی سالم را با مصرف هویج ادامه دهید .همچنین هویج برای تقویت بینایی شما بسیار کارآمد است.


انار


می توانید تمام ویتامین های لازم بدن خود را از انار دریافت کنید. اگرچه خوردن میوه ی انار کمی چالش برانگیز است و هیشه در دسترس نیست اما اخیراً جزو میوه های برتر دنیا است زیرا سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند.


کدو تنبل


با داشتن انواع ویتامین ها ، کدو تنبل به ویژه سرشار از ویتامین A است. با تهیه دسرهای خوشمزه با کدو تنبل ، میتوانید نیاز به ویتامین های بدن خود را برآرده کنید.


گردو


فواید گردو با شمارش به پایان نمی رسد. با این حال ، ما سعی خواهیم کرد که تا حد ممکن فواید آنرا برایتان بازگو کنیم.


اول از همه ، نقش مهمی در رشد هوش ایفا می کند ، همانطور که از ظاهر آن مشاهده می کنید گردو شبیه به مغز است. نظر مشترک همه متخصصان این است؛ زنان باردار برای رشد مغز کودک روزانه باید به اندازه کافی گردو مصرف کنند ، و حداقل روزانه مصرف 3-4 گردو برای کودکان لازم است کنند.


همچنین گردو با متعادل کردن ضربان قلب مانع بسیاری از بیماری های قلبی می شود. جدای از اینها ، دارای خواص درمانی در بیماریهای پروستات و آلزایمر در آقایان است. گردو از ویژگی های آنتی اکسیدانی کاملی برخوردار است. گردو ، که سیستم عصبی را نیز تنظیم می کند ، به دلیل داشتن اسیدهای چرب موجود در آن ، سرشار از ویتامین E هستند. گردو مشکل غلظت خون را از بین ببرد و ماده ای انرژی زا نیز طلقی میشود.


روغن زیتون


روغن زیتون دارای فاکتورهای مفیدی برای بدن انسان است مانند ترکیبات فنولیک ، آنتی اکسیدان ها ، هیدروکسی تیرول ، ویتامین های A ، C ، E و K ، آهن ، مس ، منیزیم ، کلسیم ، فسفر ، پتاسیم.


هیچ ضرری در مورد مصرف روغن زیتون وجود ندارد گرچه مصرف بیش از اندازه هرچیزی برای بدن مضر است.


همچنین روغن زیتون پیری را کند می کند.


برای سلامتی قلب و عروق مفید است.


یبوست را تسکین می دهد.


زخم ها را در روده معالجه می کند.

خطر ابتلا به سرطان روده را کاهش می دهد.


فشار خون و کلسترول را متعادل می کند.


به حفظ نشاط پوست کمک می کند.


خطر ابتلا به دیابت را کاهش می دهد.


تجدید سلول فراهم می کند.


در آخر به یاد داشته باشید تعادل در مصرف مواد غذایی گفته شده را حفظ کنید و کلیه این مواد را حتما برای سلامت مغز ، قلب و عروق به طور کلی سلامت جسمی و روانی خود در رژیم غذایی روزانه ی خود بگنجانید.



نظرات ارسال شده

نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
کد امنیتی
شرکت در دوره های آموزشی