خواص مویز برای سلامت شما

بلاگ فام

مجله بیگول

  • نویسنده :
  • بازدید : 50 مشاهده

خواص حیرت انگیز مویز را بشناسید


مویز منبع غنی از فیبر، پتاسیم، آهن و سایر مواد مغذی است ولی چربی اشباع و کلسترول ندارد. ضمنا مویز، بدون گلوتن می باشد.

در اینجا شما را با خواص این خوراکی خوشمزه آشنا خواهیم کرد.


1-سلامت بدن

مویز می تواند یک میان وعده‌ای بسیار سالم و خوشمزه باشد که حاوی پلی فنول‌ها، آنتی اکسیدان‌ها، فلاوونید‌ها و مواد مغذی

می باشد که برای سلامتی لازمند.

مویز منبع غنی از آهن است. نصف فنجان مویز حاوی ۱.۳ میلی گرم آهن بوده که حدود ۷ درصد از میزان مورد نیاز روزانه بدن‌تان به آهن را تکمیل می‌کند. آهن برای تولیدکردن گلبول‌های قرمز خون ضروری است و به گلبول ها کمک می‌کند اکسیژن را به سلول‌های بدن برسانند. شما باید آهن کافی دریافت کنید تا دچار کم خونی یا آنمی نشوید.

نصف فنجان مویز، تقریبا حاوی ۴۵ میلی گرم کلسیم است که حدود ۴ درصد از نیاز روزانه‌ شما به این ماده معدنی می باشد. کلسیم برای سلامت استخوان‌ها و دندان‌ها لازم است. اگر خانمی بعد از سنین یائسگی می باشید، مویز، اسنک مناسبی برای شما است زیرا کلسیم به پیشگیری از پوکی استخوان کمک خواهد کرد.


2-کاهش احتمال پوسیدگی دندان و بیماری لثه


برخلاف آنچه که ممکن است از یک خوراکی شیرین انتظار داشته باشیم، مویز در واقع به سلامت دهان و دندان‌ ما کمک می‌کند. پژوهش های علمی نشان داده‌اند مویز می‌تواند به نفع سلامت دهان و دندان انسان باشد، چراکه این میوه دارای فیتوشیمیایی‌های

ضد میکروبی بوده که رشد باکتری‌های دهان که با پوسیدگی دندان و بیماری لثه مرتبط است را سرکوب می‌کند.


4-کمک به گوارش


مویز به عنوان یک خوردنی غنی از فیبر، برای دستگاه گوارش عالی است. هر موردی که به گوارش در بدن کمک کند به این معنا است که خیلی کم احتمالش وجود دارد که شما را دچار اسهال یا یبوست کند. مویز دارای فیبر محلول و غیرمحلول است که هر دو کمک می‌کنند جریان گوارش‌تان سالم و کارامد باشد و در نتیجه دچار یبوست یا اسهال نشوید.

میوه‌های خشک شده امکان دارد که کالری بیشتری نسبت به میوه‌ های تازه داشته باشند، اما فیبر بیشتری هم دارند؛ بنابراین هرچند کالری مویز بیشتر از انگور می باشد اما یک فنجان انگور، تنها یک گرم فیبر دارد در حالی که یک فنجان مویز،حدودا هفت گرم فیبر دارد. با اضافه کردن مویز به میان وعده‌ها و وعده‌های اصلی غذایی‌، میزان فیبر دریافتی‌ شما به میزان زیادی افزایش خواهد یافت.


5-کاهش فشار خون و کاهش خطر سکته مغزی


طبق تحقیقات علمی، افرادی که دچار فشار خون بالا می باشند می‌توانند با مصرف منظم مویز (سه بار در طول روز) فشار خون خود را کنترل بکنند. پژوهشگران دریافته‌اند مصرف روزانه مویز به میزان زیاد فشار خون بالای شما را پایین می‌آورد.

مویز سرشار از پتاسیم(K) است که به جلوگیری از افت پتاسیم در بدن شما کمک می‌کند. کمبود پتاسیم، مشکلی شایع در بیشتر انسانهاست. پتاسیم، الکترولیتی مهم برای پشتیبانی از کارکرد تمام سلول‌ها، بافت‌ها و ارگان‌ها در بدن انسان می باشد. افرادی که پتاسیم زیادی در رژیم غذایی خود دریافت می‌کنند کمتر در معرض خطر سکته مغزی می باشند.


6-کمک به کنترل دیابت


یک پژوهش به مطالعه تاثیر مصرف منظم مویز در مقایسه با اسنک‌های فرآوری شده از جهت میزان گلوکز و سایر فاکتور‌های قلبی و عروقی در میان بیماران دچار دیابت نوع دوم پرداخته است و نتیجه گرفته است که :

اشخاصی که مویز مصرف می کنند، سطح گلوکز خون‌شان یک کاهش ۲۳ درصدی داشته و همچنین فشار خون سیستولیک‌شان نیز کاهش می یابد.


محتوای فیبر موجود در مویز به بدن انسان کمک می‌کند که قند طبیعی مویز را بهتر مصرف کرده و در نتیجه دچار ترشح ناگهانی انسولین نشود.


7-کمک به پیشگیری از سرطان


تحقیقات نشان می‌دهند میوه‌های خشک شده، مخصوصا خرما، زردآلو، آلو و مویز حاوی مقدار زیادی ترکیبات فنولیک می باشند که دارای خواص آنتی اکسیدانی قوی‌تری نسبت به برخی میوه‌های تازه هستند. آنتی اکسیدان‌ها برای سلامتی ما بسیار ضروری اند، زیرا جلوی فعالیت‌های رادیکال‌های آزاد در سلول‌ را می‌گیرند.


رادیکال‌های آزاد یکی از عوامل اولیه و اصلی هستند که منجر به رشد ناگهانی سلول‌ها و درنتیجه سرطان و پیشرفت سرطان می‌شوند و به همین دلیل غذا‌های سرشار از آنتی اکسیدان مثل مویز غذا‌های ضد سرطانی می باشند. با گنجاندن مویز در رژیم غذایی‌تان نه تنها می‌توانید میزان آنتی اکسیدان‌ها در بدن‌تان را افزایش دهید، بلکه به کاهش آسیب های سلولی و پیشگیری از سرطان نیز کمک خواهید کرد.

همچنین مویز برای موارد زیر مفید است .


کاهش اسیدیته بدن


کمک به درمان عفونت‌ها


تقویت بینایی


مویز برای سلامت پوست


**هشدار : مصرف زیاد مویز ممکن است برای سلامت شما ضرر داشته باشد.اگر بیماری خاصی دارید با نظر پزشک مصرف کنید.


منبع: stylecraze, draxe،برترینها

نظرات ارسال شده

نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
کد امنیتی
شرکت در دوره های آموزشی