7 ماده غذایی برای رشد مژه ها

بلاگ فام

مجله بیگول

  • نویسنده :
  • بازدید : 38 مشاهده
  • دسته بندی : , ,

7 خوراکی برای افزایش رشد مژه ها


روش های متعددی برای افزایش رشد مژه ها میتوان پیدا کرد.

شما می توانید از عصاره های گیاهی استفاده بفرمایید یا مژه هایتان را ماساژ بدهید و یا گاهی با آرایش نکردن اجازه دهید که مژه هایتان استراحت کنند. اما ساده ترین راه برای تقویت مژه ها تنوع بخشی به وعده های غذایی روزانه ی خودتان می باشد. کافیست مصرف برخی مواد غذایی سالم و خوشمزه را افزایش دهید.

در ادامه با ۷ ماده غذایی آشنا خواهید شد که به رشد مژه ها کمک

زیادی می کنند.


1- تخم مرغ

آیا مفید است؟بله، تخم مرغ سرشار از پروتئین می باشد.

چه تأثیری می گذارد؟ موها و مژه ها از ماده ای به نام کراتین تشکیل شده و مصرف مواد غذایی که شامل پروتئین هستند به بدن کمک

می کند اسید آمینه ای را ذخیره کند که برای تولید کراتین به آن نیازمند است. این مسأله سبب می شود مژه های بلندتر و محکم تری داشته باشید.


2- ماهی سالمون


آیا مفید است؟ بله، ماهی سالمون منبع اسیدهای چرب امگا-۳ و ویتامین ها D و B می باشد.


چه تأثیری دارد؟ اسیدهای چرب امگا-۳ جلوی شکستن مژه ها و شکننده شدن و ریختن آن ها را خواهند گرفت. ویتامین های D و B هم رشد مژه ها را زیادتر می کنند.


3- آجیل


چرا مفید است؟ آجیل یا همان مغزها و دانه های خوراکی، اسیدهای امگا-۳ و ویتامین E مورد دنیاز بدن را تأمین خواهند کرد.


چه تأثیری دارد؟ اسیدهای چرب به همراه ویتامین E خون و اکسیژن را به فولیکول های موهای شما می رسانند. این مسأله باعث افزایش جریان خون و تقویت فولیکول های مو شده و همین موضوع کمک می کند مژه ها مدت بیشتری سر جای خود باقی مانده و با سرعت بیشتری رشد کنند.

4- میوه ها و سبزیجات


چرا مفید است؟ میوه ها و سبزیجات حاوی ویتامین های A و C باشند.


چه تأثیری می گذارد؟ این نوع ویتامین ها برای رشد مژه ها و تولید کلاژن مفید می باشد و همچنین پوست میوه ها و سبزیجات حاوی ماده ای به نام سیلیکا هست که یک ماده ی معدنی ضروری است و سبب می شود مژه های شما بلند و سالمتر باشند.


5- قارچ


چرا مفید است؟ قارچ منبع غنی و ارزشمند ویتامین B3 است.


چه تأثیری می گذارد؟ ویتامین B3 باعث بهبود گردش خون شده و به تولید کراتین در بدن کمک خواهد کرد. این ویتامین باعث رشد مژه ها نیز می شود و جلوی خشک و شکننده شدن مژه های شما را می گیرد. این ماده به بازتولید سلولی کمک زیادی می کند و در نتیجه جلوی ریختن مژه ها را می گیرد.


6- لوبیا


چرا مفید است؟ لوبیاها حاوی ویتامین H و فولیک هستند.


چه تأثیری می گذارد؟ ویتامین H جریان خون به سمت فولیکول های مو را افزایش داده و ضخامت مژه های شما را بیشتر می کند و جلوی خشک شدن و ریختن آن ها را خواهد گرفت. این ویتامین به بدن ما کمک می کند تا اسیدهای آمینه و چربی هایی را جذب نماید که برای برخورداری از مژه هایی سالم ضروری می باشند. فولیک اسید جلوی شکننده شدن مژه ها را نیز می گیرد.


۷- غلات کامل


چرا مفید است؟ غلات کامل سرشار از از ویتامین B6 و آهن است.


چه تأثیری می گذارد؟ ویتامین B6 باعث تولید ملانین در بدن ما

می شود، رنگدانه ای که به مژه ها رنگ می دهد. آهن در فولیکول های مو ذخیره شده و جلوی ضعیف شدن و ریختن مژه ها را خواهد گرفت .

نکته:

سعی کنید برای آشپزی از روغن زیتون خالص یا روغن نارگیل استفاده نمایید، زیرا این روغنها حاوی چربیهای سالم می باشند. به یاد داشته باشید تعادل رمز سلامتی شما می باشد.

به علاوه، توجه کنید که روزانه مقادیر کافی مایعات و آب بنوشید.

از آنجایی که کمبود ویتامین ها و مواد مغذی ضروری می تواند تاثیر زیادی بر روی رشد مژه های شما داشته باشد، می توانید مکمل های مولتی ویتامین را نیز استفاده کنید اما حتما قبل از به کار بردن این مکمل ها با پزشک متخصص مشورت کرده تا نوع درست مکمل و دوز صحیح مصرفی آن را برای شما تعیین نماید.

آخرین خبر|روزیاتو-رکنا

نظرات ارسال شده

نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
کد امنیتی
شرکت در دوره های آموزشی