چه غذاهایی برای کلیه مفید است؟

بلاگ فام

مجله بیگول

  • نویسنده :
  • بازدید : 20 مشاهده

رژیم غذایی شما بیشترین قدرت را برای تاثیر و بهبود بدن دارد. کلیه های شما اندامی حیاتی هستند که عملکرد آن بر روی کیفیت زندگی تاثیر می گذارد. غذایی که می خورید باید حاوی مواد مغذی باشد که قدرت بهبود عملکرد کلیه را داشته باشد.

سلامت جسمی از طریق یک رژیم غذایی سالم و متعادل به دست می آید. اجتناب از چربی ها، غذاهای فرآوری شده و مصرف بیش از حد برخی موارد، مانند نمک و قند، اولین گام هایی هستند که می توانید در مراقبت از کلیه ها انجام دهید.

اگر به دنبال تغییری در رژیم غذایی خود هستید که بتواند تغییرات مثبت برای سلامت داشته باشد، متخصصان تغذیه و پزشکان غذاهایی را توصیه می کنند که قدرت پاکسازی، محافظت و بهبود عملکرد کلیه ها را داشته باشند. در ادامه سبزیجاتی را معرفی می کنیم که می توانند اندام داخلی را تحریک کنند تا بهترین عملکرد را داشته باشند.

مارچوبه وجود با مصرف مارچوبه ویتامین ها و مواد معدنی زیادی وارد بدن می شود. تنها عارضه ای که مارچوبه ممکن است داشته باشد، بوی شدیدی است که بعد از خوردن آن در ادرار خود احساس می کنید..آسپاراژین در مارچوبه منجر به بروز بوی شدید ادرار می شود که باعث پاکسازی کلیه ها نیز می شود. برای اینکه از قدرت و سلامت کلیه های خود مطمئن شوید، بهتر است مارچوبه را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

با مصرف مارچوبه ویتامین ها و مواد معدنی زیادی وارد بدن می شود. به علاوه مارچوبه فاقد چربی و سرشار از پروتئین گیاهی است. مارچوبه منبعی قدرتمند از آنتی اکسیدان، سرشار از ویتامین C و فیبر است. به علاوه این سبزی بسیار خوش طعم است.

فلفل دلمه قرمز حاوی لیکوپین، ویتامین A، C، B6، فولیک اسید و فیبر است. فلفل دلمه قرمز حاوی مقدار زیادی پتاسیم است، به همین دلیل دوست کلیه محسوب می شود. به علاوه فلفل دلمه قرمز حاوی لیکوپین، ویتامین A، C، B6، فولیک اسید و فیبر است.

کلم سرشار از ویتامین K و C، ویتامین B6، فولیک اسید و فیبر است. در مبارزه با رادیکال های آزاد کلم یک عامل قدرتمند محسوب می شود، مانند کلم بروکلی، که نه تنها طعم خوبی دارند، بلکه سرشار از فیتوکمیکال های مختلف هستند. از آنجایی که کلم فاقد پتاسیم است، مزیت های زیادی برای کبد و کلیه ها دارد. به علاوه کلم سرشار از ویتامین K و C، ویتامین B6، فولیک اسید و فیبر است که این سبزی را به یک ماده مغذی و ارزشمند تبدیل کرده است.

گل کلم نیز مواد مغذی شبیه به کلم دارد و مزیت های زیادی برای کلیه ها دارد. می توانید از گل کلم در سالادهای خود استفاده کنید. گل کلم سرشار از ویتامین C و فیبر است و طعم خوشایندی نیز دارد. فولیک اسید و فیبر موجود در گل کلم به تقویت و پاکسازی کلیه ها کمک می کند. به علاوه به کبد کمک می کند تا سموم یافت شده در بدن را خنثی کند. بنابراین توصیه می شود گل کلم را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

اندام کوچکسیر حاوی مقدار مناسبی آنتی اکسیدان و ضد انعقاد است. سیر یک داروی طبیعی و قدیمی شناخته شده است که می تواند التهاب را کاهش دهد، با عفونت مبارزه می کند، بد را پاکسازی می کند، کلسترول را کاهش می دهد و یک آنتی بیوتیک طبیعی محسوب می شود. به علاوه سیر حاوی مقدار مناسبی آنتی اکسیدان و ضد انعقاد است.

لازم نیست نگران چگونگی پخت آن باشید، جوشاندن سیر خواص آن را از بین نمی برد. سیر را می توان در پخت انواع غذاها استفاده کرد، بنابراین بهتر است مصرف سیر را در غذاهای خود افزایش دهید.

پیاز پتاسیم کمی دارد و به سوخت و ساز بدن کمک می‌کند. اگر به دنبال ماده ای هستید که بدون بدمزه کردن غذا بتواند به پاکسازی بدن کمک کند، می توانید از پیاز استفاده کنید. پیاز سرشار از فلاونوئیدهایی مانند کورستین است که به بدن کمک می کند سموم و مواد شیمیایی وارد شده و به بدن و همچنین آنهایی که به طور طبیعی در بدن یافت می شوند را از بین ببرد،


پیاز به پاکسازی رگ ها و بهبود گردش خون کمک می کند، به علاوه پیاز دارای خواص ضد التهابی است. خوشبختانه پیاز را می توان در بیشتر غذاها مورد استفاده قرار داد. پیاز پتاسیم کمی دارد و به سوخت و ساز بدن کمک می کند.

اگر به فکر تغییر مثبت در رژیم غذایی خود و همچنین بهبود عملکرد کلیه ها هستید، حتما سبزیجات معرفی شده را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

خلاصه

کلیه ها اندام های کوچکی در پایین شکم هستند که در سلامت کلی بدن نقش بسزایی دارند. بعضی از غذاها ممکن است عملکرد کلیه ها را تقویت و برخی دیگر روی آنها تاثیر برعکس میگذارد.

کلیه ها مواد زاید را از خون فیلتر می کنند و آنها را از بدن در ادرار می فرستند. آنها همچنین مسئول تعادل سطح مایعات و الکترولیت ها هستند.

کلیه ها این کارها را بدون کمک خارجی انجام می دهند. شرایط متعددی مانند دیابت و فشار خون بالا ممکن است بر عملکرد آنها تأثیر بگذارد.

درنهایت آسیب به کلیه ها می تواند منجر به بیماری مزمن کلیه (CKD) شود. همانطور که نویسندگان یک مقاله در سال 2016 آورده اند ، رژیم غذایی مهمترین عامل خطر مرگ و ناتوانی ناشی از CKD است ، و این باعث می شود تغییرات رژیم غذایی بخش مهمی از درمان باشد

پیروی از یک برنامه غذایی سالم برای کلیه ممکن است به کلیه ها عملکرد صحیح داشته و از آسیب دیدن این اندام ها جلوگیری کند. با این حال ، اگرچه برخی از غذاها به طور کلی به حمایت از یک کلیه سالم کمک می کنند ، اما همه آنها برای افرادی که بیماری کلیوی دارند ، مناسب هستند.

آب

کلیه ها از آب برای فیلتر کردن سموم از بدن استفاده می کنند. آب مهمترین نوشیدنی برای بدن است. سلول ها از آب برای انتقال سموم به داخل خون استفاده می کنند.کلیه ها سپس از آب برای فیلتر کردن این سموم و ایجاد ادرار که آنها را از بدن خارج می کند ، استفاده می کنند.فرد می تواند هر وقت احساس تشنگی کرد ، از نوشیدن این عملکردها کمک کند.

ماهی چرب

ماهی قزل آلا ، ماهی تن و سایر آبهای سرد ، ماهی های چرب که سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 هستند ، می توانند علاوه بر هر رژیم غذایی علاوه بر این مفید باشند.

بدن نمی تواند اسیدهای چرب امگا 3 بسازد ، به این معنی که آنها باید از رژیم غذایی دریافت کنند. ماهی های چرب منبع طبیعی بسیار خوبی از این چربی های سالم هستند.

همانطور که بنیاد ملی کلیه خاطرنشان می کند ، چربی های امگا 3 ممکن است باعث کاهش سطح چربی در خون و همچنین فشار خون کمی شود . از آنجا که فشار خون بالا یک عامل خطر برای بیماری کلیه است ، یافتن راههای طبیعی برای کاهش آن ممکن است به محافظت از کلیه ها کمک کند.


سیب زمینی های شیرین

سیب زمینی شیرین شبیه سیب زمینی های سفید است ، اما فیبر اضافی آنها ممکن است باعث کندتر کند شدن آنها شود و در نتیجه انسولین کمتر کاهش می یابد. سیب زمینی شیرین همچنین حاوی ویتامین ها و مواد معدنی مانند پتاسیم است که ممکن است به تعادل سطح سدیم در بدن و کاهش اثر آن بر کلیه ها کمک کند.

سیب زمینی شیرین یک غذای پر پتاسیم است ، هر کسی که مبتلا به CKD است یا به دیالیز مبتلا است ممکن است بخواهد میزان مصرف این سبزی را محدود کند

سبزیجات برگ تیره ، مانند اسفناج ، کلم و گاو ، جزء رژیمهای غذایی هستند که حاوی طیف گسترده ای از ویتامین ها ، فیبرها و مواد معدنی هستند. بسیاری همچنین حاوی ترکیبات محافظتی مانند آنتی اکسیدان ها هستند .

با این حال ، این غذاها همچنین دارای پتاسیم زیاد هستند ، بنابراین ممکن است برای افرادی که رژیم محدود دارند یا افرادی که به دیالیز مبتلا هستند مناسب نباشد.


انواع توت ها

انواع توت های تیره که شامل توت فرنگی ، زغال اخته و تمشک هستند ، منبع عالی بسیاری از مواد مغذی مفید و ترکیبات آنتی اکسیدانی هستند. اینها ممکن است به محافظت از سلولهای بدن در برابر صدمه کمک کند.

سیب یک میان وعده سالم است که حاوی فیبر مهمی به نام پکتین است. پکتین ممکن است به کاهش برخی از عوامل خطر برای آسیب به کلیه مانند قند خون بالا و کلسترول کمک کند .

همچنین سیب ها اغلب می توانند دندان شیرین را برآورده کنند.

نظرات ارسال شده

نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
کد امنیتی
شرکت در دوره های آموزشی