بهترین و بدترین غذاها برای دندان های شما

بلاگ فام

مجله بیگول

ممکن است شما سالانه مسواک بزنید ، به طور مرتب نخ دندان بکشید و دو بار به دندانپزشک مراجعه کنید ، اما آیا غذاهایی که می خورید لبخند سالم را پشتیبانی می کنند؟

غذاها و نوشیدنی هایی که مصرف می کنیم نیز نقش مهمی در حفظ شکل دندان ها دارند. از مهمترین عواملی می باشد که تاثیر آن غیر قابل انکار می باشد و افراد برای داشتن زیباترین و سالم ترین دندان ها حاضر هستند تا راه های مختلفی را سپری کنند

دندانها از حساس ترین و مهمترین اعضا در بدن می باشد که بایستی در حفظ و نگهداری آن نهایت توجه را داشته باشید تا بتوان به مدت طولانی از آن استفاده کرد و برای حفظ سلامتی آن نیاز به پرداخت هزینه های بیشتری نداشته باشید.

تاثیرتغذیه بر روی دندان ها می تواند یکی از بهترین روش ها برای حفظ سلامتی دندان باشد که متاسفانه بسیاری از افراد از این امر غافل هستند.

غذاهای مفید در رژیم غذایی

لبنیات

سبزی های برگ دار

بادام

گوشت، مرغ، ماهی و تخم مرغ

ویتامین های C و A

نوشیدن آن حاوی فلوراید

میوه و سبزیجات

میوه هایی شامل کیوی، سیب و توت فرنگی می توانند با داشتن ویتامین های خود سبب مقاوم شدن دیواره های سلولی دندان های شما باشند همچنین استفاده از کدو، بروکلی و هویج نیز می تواند در ساخت مینای مورد نیاز دندان شما نیز بسیار تاثیرگذار باشد.

غذاهای مضر برای دندان ها

با اثر تغذیه بر روی دندان ها می توانند بزرگترین کمک را برای افراد در حفظ و نگهداری از دندان های آن داشته باشد و برای این منظور نوبت آن فرا رسیده که با مواد غذایی مضر و ناسالم برای سلامتی دهان خود آشنا شوید

از مهمترین مواد غذایی

شیرینی ها، کیک ها، شکلات ها، بیسکویت ها

چیپس و پفک

نوشابه، آبمیوه ها، قهوه و چای

میوه های ترش و اسیدی مانند گوجه که نبایستی به تنهایی مورد استفاده قرار گیرند.

میوه های خشک از جمله انجیر و کشمش

غذاهای بسیار پر چرب

افراد می توانند با ترک عادت های بد غذایی خود در کوتاه ترین زمان ممکن به زیباترین و سالم ترین دهان و دندان های مورد نظر خود دسترسی پیدا کنند. برای مثال می توانید در دورهمی های خود به جای استفاده از کیک و چای، نوشیدن یک لیوان شیر را در اولویت قرار دهید و سلامتی دندان های خود را نیز تضمین نمایید.

برای سلامتی دندان ها

بی شک اثر تغذیه بر روی دندان ها غیر قابل انکار می باشد و همین موضوع سبب شده است که امروزه بسیاری از پزشکان لیستی از غذاها و نوشیدنی های مفید و مضر را تهیه و در اختیار بیماران خود قرار دهند

راه هایی برای سلامتی دندان ها

خوردن میان وعده های روزانه خود را محدود تر نمایید.

روزی حداقل دوبار مسواک را فراموش نکنید.

اثر تغذیه بر روی دندان ها را جدی گرفته و از غذاهای مضر دوری کنید.

مصرف شکر مورد نیاز بدن خود را در حد تعادل نگه دارید.

مصرف زیاد سبزیجات، میوه و آب را حتما در رژیم غذایی خود قرار دهید.

چگونه غذا روی دندان تأثیر می گذارد (خوب یا بد!)

مانند سایر اعضای بدن ، دندان ها برای رشد و نمو نیاز به مواد مغذی خاصی دارند. غذاهای غنی از کلسیم ، ویتامین های A و D ، فسفر و فیبر همه برای تقویت و محافظت از دندان های شما فوق العاده هستند. غذاهایی که بزاق تولید می کنند و نیاز به خرد شدن جدی دارند نیز مفید هستند ، به دندان ها کمک می کنند تا از لکه ها پاک شده و از پوسیدگی جلوگیری کنند.

اما همه غذاها و نوشیدنی ها مناسب دندان نیستند. برخی از غذاها می توانند مینای دندان را فرسوده کنند ،یا باعث پوسیدگی دندان شوند یا فقط برای دندان های شما خطرناک باشند - آیا تا به حال گاز گرفتن یک سیب آب نبات را امتحان کرده اید؟

مواد قندی غیرضروری را کمتر مصرف و یا کلا مصرف نکنید: انواع کیکها ، شیرینی‌ها ، مرباها ، آب‌نباتها ، آدامسها ، شکلاتها چندان مورد نیاز بدن نبوده، می‌توان مصرف آنها را به حداقل رسانید

بهترین غذاها برای دندان های شما

کرفس به همراه سایر غذاهای ترد ، شما را مجبور به جویدن بیشتر برای خوردن آن می کند و به نوبه خود بزاق بیشتری تولید می کند. تولید بزاق مسئله بزرگی است ، زیرا بزاق به عنوان جریان خون دهان شما عمل می کند و باعث سالم ماندن بافت ها می شود. همچنین به عنوان دهان شویه شخصی شما عمل می کند ، از شر ذرات غذا در دندانها و لثه ها خلاص می شوید

یکی از از فوائد کرفس شامل بافت خشن آن است. هنگام پاک کردن ، سطح دندان را به آرامی تمیز می کنید. کرفس را دوست ندارید؟ هویج ، خیار و سایر سبزیجات ترد نیز این کار را انجام می دهند.

دانه چیا

آنها نه تنها برای سلامت دستگاه گوارش و تقویت انرژی مفید هستند ، بلکه دانه های چیا حاوی ویتامین ها و مواد معدنی مانند دندان های سالم مانند کلسیم ، ویتامین A ، فیبر و فسفر هستند. همچنین ترکیب آنها در رژیم غذایی بسیار آسان است. من عاشق افزودن یک قاشق غذاخوری دانه چیا به اسموتی ها هستم.

روغن نارگیل

جدا از پخت و پز ، مرطوب کنندگی ،این ماده برای حفظ سلامت دندان بسیار مفید است. با چرخاندن یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل در دهان به مدت 10 تا 20 دقیقه سموم جمع شده در دهان شما را بیرون می کشد و به جلوگیری از پوسیدگی دندان کمک می کند و یک محیط تمیز را ایجاد می کند که در آن باکتری ها نمی توانند رشد کنند. براساس تحقیقات فعلی ، از روغن نارگیل می توان در کنار نگهداری سنتی بهداشت دهان و دندان ، مانند مسواک زدن و نخ دندان کشیدن ، با نتایج مثبت استفاده کرد.

غذاهای روزانه

دوستداران لبنیات ، شاد باشید. پنیر ، ماست و شیر به دلیل کلسیم موجود در آنها ، هنوز هم از بهترین غذاها و نوشیدنی ها برای دهان شما هستند. کلسیم به جلوگیری از پوسیدگی دندان کمک کرده و سلامت دندان را حفظ می کند.آنچه در مورد لبنیات به ویژه پنیرمنحصر به فرد است ،

ماهی چرب

ماهی های غنی از اسیدهای چرب امگا 3 ، مانند ماهی آزاد و ماهی ساردین ، ​​فقط خوشمزه نیستند ، بلکه برای دندان های شما نیز مفید هستند. این ماهی ها پر از ویتامین D هستند که به بدن کمک می کند کلسیم و فسفر را جذب بدن کند که به محافظت از مینای دندان کمک میکند.اسیدهای چرب امگا 3 باعث کاهش پریودنتیت میشوند که در غیر این صورت بیماری لثه شناخته می شود.

غذاهای اسیدی

اگر صبح یک لیوان آب پرتقال دوست دارید یا به کوکتل خود آب لیمو اضافه می کنید ، اما شما با این روش مینای دندان خود را فرسوده می کنید. اسیدهای موجود در مرکبات مینا را تجزیه کرده و صدمات جبران ناپذیری ایجاد می کند. به نظر می رسد آب لیمو و آب گریپ فروت بدترین عامل هستند ، اگرچه در یک مطالعه ، محققان دریافتند که آب پرتقال 84 درصد سختی مینای دندان را کاهش می دهد.

اگر نمی توانید نوشیدنی مرکبات مورد علاقه خود را کم کنید ، به شما توصیه می کنم که به جای اینکه وقت خود را بگذارید و به اسیدها زمان بیشتری بدهید تا با دندان ارتباط برقرار کنید ، و سپس بعد از آن با آب بشویید ، از همه چیز لذت ببرید.

قبل از نوشیدن آب لیمو دندان های خود را مسواک نزنید

آب لیمو را به خوبی با آب رقیق کنید

بعد از نوشیدن آب لیمو دهان را با جوش شیرین مخلوط با آب بشویید

قبل از مسواک زدن بعد از نوشیدن آب لیمو حداقل 30 دقیقه صبر کنید


نظرات ارسال شده

نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
کد امنیتی
شرکت در دوره های آموزشی