ویتامین K1 ، ویتامین K2: تفاوت آنها با یکدیگر چیست؟

بلاگ فام

مجله بیگول

مطالعه نکاتی در مورد تفاوت بین ویتامین K1 و K2

ویتامین K1 در درجه اول در سبزیجات سبز برگ وجود دارد ، در حالی که K2 بیشتر در غذاهای تخمیر شده و برخی از محصولات حیوانی وجود دارد. ویتامین K2 ممکن است توسط بدن جذب بهتری شود و برخی از اشکال بیشتر از ویتامین K1 در خون باقی بمانند. این دو مورد ممکن است باعث شود K1 و K2 تأثیرات متفاوتی بر سلامتی شما بگذارد.مزایای بالقوه ویتامین K در سلامت قلب با فرم K1 ارتباط ندارد (فیلوکینون) اما ممکن است به دلیل ویتامین K2 (منوکینون ها) باشد،

ویتامین K بیشتر به دلیل نقش خود در لخته شدن خون مشهوراست اما آیا می دانید دو نوع ویتامین K وجود دارد و آیا تفاوت ویتامین k1 در مقابل k2 را می دانید؟

اما شاید ندانید که نام آن در واقع به گروهی متشکل از چندین ویتامین گفته می شود که فواید سلامتی آنها فراتر از کمک به لخته شدن خون است.

این مقاله تفاوت بین دو شکل اصلی ویتامین K موجود در رژیم غذایی انسان را بررسی می کند:

ویتامین K1 و ویتامین K2

یاد میگیریم که کدام غذاها منابع خوبی برای تأمین این ویتامین ها و فواید سلامتی هستند که می توانید از خوردن آن ها داشته باشید.

ویتامین K گروهی از ویتامین های محلول در چربی است که ساختارهای شیمیایی مشابهی دارند.

ویتامین K به طور تصادفی در دهه 1920 و 1930 به طور تصادفی کشف شد که پس از رژیم های محدود در حیوانات منجر به خونریزی بیش از حد آنان شد .

اگرچه چندین نوع مختلف ویتامین K وجود دارد، ولی دو مورد اغلب در رژیم غذایی انسان یافت می شود.

ویتامین K1 که فیلوکینون نیز نامیده می شود ، بیشتر در غذاهای گیاهی مانند سبزیجات سبز برگ وجود دارد. این تقریباً 75-90٪ کل ویتامین K مصرف شده توسط انسان را تشکیل می دهد

ویتامین K2 در غذاهای تخمیر شده و محصولات حیوانی یافت می شود و همچنین توسط باکتری های روده تولید می شود. چندین زیرگروه به نام menaquinones (MKs) دارد که با توجه به طول زنجیره جانبی آنها نامگذاری شده است. دامنه آنها از MK-4 تا MK-13 است.

ویتامین K به گروهی از ویتامین ها گفته می شود که ساختار شیمیایی مشابهی دارند. دو شکل اصلی که در رژیم غذایی انسان یافت می شود K1 و K2 است.

منابع غذایی ویتامین K1

ویتامین K1 توسط گیاهان تولید می شود. این فرم غالب ویتامین K است که در رژیم غذایی انسان یافت می شود.

Magnesium might optimize high or low vitamin D levels | New Hope Network

لیست زیر شامل چندین ماده غذایی است که سرشار از ویتامین K1 هستند. هر مقدار نشان دهنده مقدار ویتامین K1 در 1 فنجان سبزیجات پخته شده است.

کلم پیچ: 1062 میکروگرم

سبزه های کلارد: 1059 میکروگرم

اسفناج: 889 میکروگرم

سبزی شلغم: 529 میکروگرم

کلم بروکلی: 220 میکروگرم

جوانه بروکسل: 218 میکروگرم

ویتامین K1 نوع اصلی ویتامین K در رژیم غذایی انسان است. این ماده معمولاً در سبزیجات سبز برگ وجود دارد.

منابع غذایی ویتامین K2

منابع غذایی ویتامین K2 به لحاظ زیر گروه متفاوت است.

یک زیر گروه ، 4MK ، در برخی محصولات حیوانی یافت می شود و تنها شکلی است که توسط باکتری ها تولید نمی شود. مرغ ،زرده تخم مرغ و کره منابع خوبی از MK4 هستند.

5MK از طریق 15MK اشکال ویتامین K2 با زنجیره جانبی طولانی تر هستند. آنها توسط باکتری ها تولید می شوند و اغلب در غذاهای تخمیر شده یافت می شوند.

درباره جذب ویتامین K2

شناخت و اطلاعات کمی وجود دارد با این حال ، کارشناسان معتقدند از آنجا که K2 اغلب در غذاهایی که حاوی چربی هستند ، ممکن است بهتر از K2 جذب شود.

این امر به این دلیل است که ویتامین K یک ویتامین محلول در چربی است. ویتامین های محلول در چربی هنگام خوردن با چربی در رژیم غذایی بسیار بهتر جذب می شوند.

علاوه بر این ، زنجیره جانبی طولانی ویتامین K2 اجازه می دهد تا در خون طولانی تر ازK1 گردش کند. در جایی که ویتامین K1 ممکن است چند ساعت در خون بماند ، برخی از اشکال K2 می توانند برای روزها در خون بمانند .

برخی محققان بر این باورند که مدت زمان طولانی تر گردش ویتامین K2 باعث می شود که از آن در بافت های مستقر در بدن استفاده بهتر شود. ویتامینK1 در درجه اول توسط کبد منتقل می شود و مورد استفاده قرار می گیرد .

مطالعات انجام شده در مورد فواید سلامتی ویتامین K نشان می دهد که این ماده می تواند فوایدی چون لخته شدن خون ، سلامت استخوان و سلامت قلب ارائه بدهد.

ناتو ، یک غذای محبوب ژاپنی که از دانه های سویا تخمیر درست می شود ، به ویژه دارای MK-7 زیاد است.

برخی پنیرهای سخت و نرم همچنین منابع خوبی از ویتامین K2 ، به شکل MK-8 و MK-9 هستند. علاوه بر این ، یک مطالعه اخیر کشف کرده است که چندین محصول گوشت خوک حاوی ویتامین K2 به عنوان MK-10 و MK-11 است.

Vitamina K, ecco in quali alimenti è presente - Buonissimo

محتوای ویتامین K2 برای 3.5 اونس (100 گرم) از چند ماده غذایی در زیر ذکر شده است

ناتو: 1062 میکروگرم

سوسیس خوک: 383 میکروگرم

پنیرهای سفت: 76 میکروگرم

خرد گوشت خوک (با استخوان): 75 میکروگرم

مرغ (پا / ران): 60 میکروگرم

پنیرهای نرم: 57 میکروگرم

زرده تخم مرغ: 32 میکروگرم

منابع غذایی ویتامین K2 با زیرگروه متفاوت است ، اگرچه شامل غذاهای تخمیر شده و برخی از محصولات حیوانی است.

چالش های خط سلامت

آیا می خواهید بدون رژیم گرفتن احساس سیری کنید؟ از چالش 21 روزه رایگان خود استفاده کنید

ویتامین K گروهی از ویتامین های محلول در چربی است که ساختارهای شیمیایی مشابهی با هم دارند.

Dieta: Vitamina K, buena para tus huesos, buena para tus arterias

فواید ویتامین K

همه افراد ویتامین K را برای انعقاد خون می شناسند اما این ویتامین مزایای دیگری نیز دارد .مطالعات انجام شده در مورد فواید سلامتی ویتامین K نشان می دهد که این ماده می تواند برای لخته شدن خون ، سلامت استخوان و سلامت قلب مفید باشد

چندین پروتئین درگیر در لخته شدن خون به ویتامین K بستگی دارد تا کار خود را انجام دهد. لخته شدن خون ممکن است مانند یک اتفاق بد به نظر برسد ، و گاهی اوقات نیز چنین است. با این وجود اگر این شرایط ایجاد نشود ، می توانید خونریزی بیش از حد داشته باشید و حتی در اثر جراحت جزئی از بین بروید.

بعضی از افراد اختلالات لخته شدن خون دارند و برای جلوگیری از لخته شدن خون ، از دارویی بنام وارفارین استفاده می کنند. اگر از این دارو استفاده میکنید،ویتامین K را به دلیل تأثیرات موثر آن بر لخته شدن خون ، مداوم مورد مصرف خود قرار دهید.

منابع غذایی ویتامین 1K معطوف است ، اما ممکن است نظارت بر میزان مصرف ویتامین K2 نیز مهم باشد.

مطالعه ایی نشان داد که یک وعده غذایی سرشار از ویتامین 2 K اقدامات لخته شدن خون را تا 4 روز تغییر داده است. این تأثیر بسیار مهم تر از غذاهای پر ویتامین 1 K بود .

Un bajo nivel de vitamina K empeora a pacientes con COVID-19 - AS.com

ویتامین K پروتئین های مورد نیاز برای رشد و توسعه استخوان را فعال می کند .سطح پایین ویتامین 1 K و 2 K با ریسک بالاتر از شکستگی استخوان ارتباط دارند

اکثر مطالعات کنترل شده که تأثیر مکمل های ویتامین 1K را بر از بین رفتن استخوان انجام داده اند بی نتیجه بوده اند و فواید کمی در مطالعات و تحقیقات نشان داده شده است .

با این حال ، یک بررسی از مطالعات کنترل شده نتیجه گرفت که مکمل ویتامین2 K به عنوان 4 MK خطر شکستگی استخوان را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد. با این وجود این بررسی ، چندین مطالعه کنترل شده بزرگ هیچ تاثیری را نشان نداده اند .

مطالعات موجود تا حدودی متناقض بوده است ، اما شواهد موجود به اندازه کافی قانع کننده بود که اداره ایمنی مواد غذایی اروپا به این نتیجه برسد که ویتامین K مستقیماً در حفظ سلامت طبیعی استخوان ها نقش دارد.

The A-Z Of Superfoods For Your Skin: Vitamin K

سلامت قلب و ویتامین K

به نظر می رسد ویتامین K نقش مهمی در پیشگیری از بیماری های قلبی و بر لخته شدن خون و سلامت استخوان ها دارد.

ویتامین K باعث فعال شدن پروتئینی می شود که به جلوگیری از رساندن کلسیم در شریان های شما کمک می کند. این رسوبات کلسیم در ایجاد پلاک نقش دارند ،آنها یک پیشگیری کننده قوی از بیماری های قلبی باشند .

مطالعه مشاهده ای نشان داده اند که ویتامین K در کاهش این رسوبات کلسیم و کاهش خطر ابتلا بهبیماری قلبی از 1 K بهتر است .

با این حال ، مطالعات کنترل شده با کیفیت بالاتر نشان داده اند که مکمل های ویتامین 1 K و 2 K (بطور خاص MK-7) اقدامات مختلف سلامت قلب را بهبود می بخشند .


نظرات ارسال شده

نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
کد امنیتی
شرکت در دوره های آموزشی