پروبیوتیک و پری بیوتیک

بلاگ فام

مجله بیگول

  • نویسنده :
  • بازدید : 16 مشاهده

پروبیوتیک ها غذاهایی هستند که حاوی باکتری های زنده مفیدی هستند که در روده ما زندگی می کنند و به عنوان مغز دوم ما در بدن تعریف می شوند. پروبیوتیک ها از این باکتری های مفید تشکیل شده اند که هضم غذا را تسهیل می کنند ، از ایمنی بدن پشتیبانی می کنند ، عملکرد روده را تنظیم می کنند ، از بیماری های دستگاه گوارش محافظت می کنند و در بسیاری از موارد به سلامتی ما کمک می کنند.


تأثیرات مثبت میکروارگانیسم های پروبیوتیک بر سلامت انسان برای اولین بار در سال 1908 توسط محقق روسی برنده جایزه نوبل الی متچنیکف مطرح شد. این محقق روسی متوجه شد که دهقانان بلغاری عمر طولانی تری دارند و هنگامی که وی در این مورد تحقیق کرد ، مشاهده کرد که این افراد ماست زیادی مصرف می کنند و هنگامی که ماست را بررسی کرد ، با باکتری های زنده روبرو شد.


پروبیوتیک ها مواد سمی و مضر موجود در غذای ما را از بین می برند و با مواد حساسیت زا مبارزه می کنند. همچنین وظیفه میکروارگانیسم های پروبیوتیک است که عوامل سرطان زا را تشخیص داده و آنها را بی خطر کنند.


بنابراین ، ورود هرچه بیشتر این باکتری ها به بدن ما به محافظت از سلامتی ما کمک می کند. در اینجا برخی از غذاهای غنی از پروبیوتیک آورده شده است که نباید از رژیم خود فراموش کنید:


ماست

کفیر

دوغ

پنیر

تارهانا

بوزا

آب شلغم

مخمر ابجو

انواع ترشی

محصولات گوشتی


غذاهای پری بیوتیک غذاهایی هستند که با روده ما سازگار هستند و رشد و یا فعالیت باکتری های پروبیوتیک را تشویق می کنند. آنها در تنظیم عملکرد روده ، تسهیل هضم غذا و افزایش فایده ای که از غذا می گیریم بسیار مثر هستند. آنها جذب کلسیم و منیزیم از غذاها را افزایش می دهند. درواقع پروبیوتیک ها باکتری های مفید هستند، در حالی که پری بیوتیک ها مواد غذایی هستند که پروبیوتیکها از آنها تغذیه می کنند.


در این حالت ، برای بهره مندی بیشتر از پروبیوتیک ها ، مصرف غذاهای پری بیوتیک بیشتر ضروری است. فقط از این طریق می توان باکتری های روده ما را به اندازه کافی سریع تکثیر کرد. به عبارت دیگر ، باکتری های مفید در بدن ما ممکن است هنگامی که از پری بیوتیک محروم می شویم ، کاهش پیدا کنند.


به طور خلاصه ، هیچ پروبیوتیک بدون پروبیوتیک وجود ندارد و پروبیوتیک نمی تواند وظیفه خود را بدون پری بیوتیک انجام دهد. مصرف منظم هر دو برای محافظت از سیستم ایمنی بدن بسیار مهم است.


پری بیوتیک هایی که امروزه شناخته می شوند ، فیبرهای غذایی هستند. با این حال ، برخی از الیاف رژیم غذایی اثر پری بیوتیکی ندارند. در اینجا چند پیشنهاد غذایی با خواص پری بیوتیک آورده شده است:


غذاهای حاوی پری بیوتیک


سبزیجات:


تره ، کنگر ، بامیه ، کرفس ، گوجه فرنگی ، پیاز ، سیر ، کاسنی ، مارچوبه ، گیاه خردل


حبوبات :


لوبیا ، عدس ، نخود فرنگی ، نخود


غلات کامل:


گندم کامل ، جو دوسر ، گندم سیاه ، جو ، برنج سبوس دار


دانه های روغنی:


گردو ، بادام ، فندق ، دانه های کتان


میوه ها:


زیتون ، موز ، انگور ، توت فرنگی ، سیب


مجله ارم بلاگ

ترجمه شده از سایت : 365gun.com


نظرات ارسال شده

نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
کد امنیتی
شرکت در دوره های آموزشی