ورزش کردن در دوران کرونا

بلاگ فام

مجله بیگول

  • نویسنده :
  • بازدید : 15 مشاهده
  • دسته بندی : پزشکی ,

کرونا یک ویروس است که با حمله به بدن انسان باعث ایجاد عفونت تنفسی می‌شود و اگر سیستم ایمنی بدن به‌اندازه کافی قوی نباشد، می‌تواند وضعیت سلامتی فرد را به‌شدت به خطر اندازد. این مسئله برای همه افراد مشابه است؛ اما در مورد ورزشکاران و ورزش کردن در دوران شیوع این ویروس نیز، اظهارنظرهای زیادی می‌شود که بهتر است حقایق علمی در این مورد، گفته شود.

نکته اول: کسانی که به‌صورت منظم ورزش نمی‌کنند و قصد دارند در این دوره، ورزش کنند باید توجه داشته باشند که مجاز به انجام ورزش سنگین و طولانی نیستند. چون ورزش کردن با شدت سنگین، باعث ضعیف شدن سیستم ایمنی بدن، البته به‌صورت کوتاه‌مدت می‌شود و وضعیتی با عنوان «پنجره باز عفونت» را ایجاد می‌کند که در این مدت، اگر ویروس یا هر عامل خارجی به بدن حمله کند، بدن به‌سختی می‌تواند آن را دفع کند. پس، ورزش کردن با شدت زیاد و سنگین و طولانی، در دوره شیوع ویروس کرونا، ممنوع است.

نکته دوم: هنگام ورزش کردن، چون عمق تنفس بیش از حالت عادی است لذا اگر در فضایی که ورزش می‌کنید، ویروس کرونا وجود داشته باشد (مخصوصاً در فضاهای ورزشی بسته و به‌ویژه سالن‌های ورزشی کوچک)، احتمال ابتلا به آن افزایش می‌یابد. توصیه می‌شود در منزل یا حداقل در فضای باز و خلوت ورزش کنید.

نکته سوم: ارتباط بین فعالیت ورزشی و استعداد ابتلا به عفونت (مقاوم نبودن در مقابل کرونا) به شکل یک نمودار J شکل است. بدین‌صورت که ورزش کردن تا حد متوسط (مانند نیم ساعت پیاده‌روی در روز یا ورزش دلخواه خود به میزانی که ضربان قلب شما بیش از ۱۲۰ ضربه در دقیقه فراتر نرود) می‌تواند سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و بدن را در مقابله با ویروس کرونا قوی‌تر می‌کند. قوی‌تر از زمانی که بی‌تحرک هستید. اما، انجام تمرینات ورزشی شدیدتر، آثار زیانباری بر عملکرد ایمنی بدن می‌گذارد.


نظرات ارسال شده

نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
کد امنیتی
شرکت در دوره های آموزشی