تأثیر نمایشگرها بر سلامت بینایی

بلاگ فام

مجله بیگول

  • نویسنده :
  • بازدید : 41 مشاهده
  • دسته بندی : پزشکی ,

با توجه به افزایش استفاده از وسایل الکترونیکی ، تحقیقات بیشتری برای بررسی تأثیر نمایشگرها بر سلامت بینایی انجام می شود. بینایی حسی است که به شدت در معرض اثر صفحه نمایش قرار دارد. در این مقاله ، ما در این مورد بیشتر به بحث خواهیم پرداخت.


در مورد تأثیر نمایشگرها بر سلامت بینایی ، مطالعات بیشتری در جهان پزشکی در حال ظهور است. سؤالات مربوط به اختلالات چشم ناشی از استفاده از وسایل الکترونیکی در حال افزایش است.


بنابراین ، مفهوم سندرم بینایی کامپیوتری ( CVS) پدید آمده است. این اتفاق زمانی می افتد که قرار گرفتن در معرض صفحه نمایش بیش از 3 ساعت در طول روز باشد و یا هنگامی که روشنایی صفحه بالاتر از حد توصیه شده باشد. همچنین هنگامی رخ می دهد که فاصله بین چشم فرد و صفحه نمایش کم باشد.


همانطور که همه ما می دانیم زندگی مدرن یعنی استفاده مداوم از صفحه نمایش های مختلف. ما از تلویزیون ، تبلت ، تلفن های همراه و رایانه استفاده می کنیم. ما حتی در خانه هایمان صفحه نمایش نصب کرده ایم.


معمولاً بیشتر انرژی چشم خود را صرف تماشای تلفنهای همراه خود می کنیم. از آنجایی که ما این وسایل را تا این حد نزدیک سر خود نگه می داریم ، هر دو چشم خود را به چالش می کشیم.


وقتی برای مدت طولانی به صفحه نمایش خیره می شویم ، چشم های ما 30٪ کمتر از حد معمول حرکت می کنند. این امر میزان رطوبت ناشی از اشک را کاهش می دهد و باعث خشکی چشم میشود.


اگر در مورد تأثیر نمایشگرها بر سلامت بینایی شک دارید ، ادامه مطلب را بخوانید. ما در مورد هر دو علائم و پیشنهاداتی که موثر است را به شما خواهیم گفت. شما می توانید با احتیاط های ساده با این مشکل مبارزه کنید.


اثرات نمایش بر سلامت بینایی / علائم


وقتی تأثیر صفحه نمایش را بر سلامت بینایی درک می کنیم ، دلیل منطقی بودن این علائم را نیز درک می کنیم.


از شایع ترین علائم سندرم بینایی کامپیوتر می توان به موارد زیر اشاره کرد:


تاری دید یا دوبینی: این امر از نظر پزشکی به عنوان دیپلوپیا (به انگلیسی: Diplopia ) شناخته می شود.

احساس وجود شن و ماسه در دو یا یک چشم.


قرمزی چشم: این امر می تواند نتیجه التهاب چشم باشد.


درد پشت چشم.


سردرد: خستگی بینایی می تواند باعث سردرد شود. سردرد نیز می تواند در اثر استفاده از تلفن های همراه و موقعیتی که در آن قرار داریم ایجاد شود.


منظور از تأثیر نمایشگرها بر سلامت بینایی چیست؟


تعدادی مکانیسم به طور ناخودآگاه درگیر استفاده از صفحه نمایش هستند. بدن ما روش و نحوه انجام وظایف معمول خود را برای سازگاری با وسایل الکترونیکی تغییر می دهد.


یكی از اصلی ترین مشكلات ناشی از تأثیر نمایشگرها بر سلامت بینایی ، مربوط به توانایی تمرکز ماست. چشمهای ما هنگام استراحت می توانند به راحتی روی اشیاء دور تمرکز کنند. اما وقتی چشم ها مدام به چیزی در نزدیک خیره میشوند این تلاشها برای سازگاری منجر به خستگی چشم می شود.


علاوه بر این چشمان ما هنگام تماشای صفحه نمایش تمایل به باز ماندن برای مدت طولانی تر دارند ، و اغلب در هنگام تماشای صفحه نمایش کمتر پلک می زنیم. به طور متوسط ​​، ما 15 تا 20 بار در دقیقه پلک می زنیم. با این حال ، این عمل به سادگی با استفاده از صفحه نمایش می تواند این تعداد را به 3 بار در دقیقه کاهش دهد.


در نهایت ، صفحه نمایش مقدار قابل توجهی از نور آبی را ساطع می کند. این نور آبی بخشی از طیف نوری است که می تواند به شبکیه نفوذ کند سپس به ماکولا (ماکولا قسمت حساس به نور شبکیه و مسئول دید مستقیم و واضح است که برای کارهای دقیق مثل خواندن و رانندگی لازم است.) می رسد و به مرور زمان ماکولا را تخریب می کند.


نور آبی و تاثیر آن بر سلامت بینایی


نور آبی ساطع شده توسط دستگاههای الکترونیکی در عین حال مفید و مضر است. به لطف این نور آبی ، این دستگاه ها انرژی کمتری مصرف می کنند. با این حال ، تحقیقات همچنین نشان داده است که همین نور برای سلامتی شبکیه ما خطرناک است.


همچنین خورشید از نور آبی ساطع می شود. بنابراین ، چشمان ما از روزی که به دنیا آمدیم این نوع نور را شناخته است. مشکلی که در مورد نور آبی که از صفحه نمایش ساطع میشود این است که از منبعی تهیه می شود که بسیار نزدیک به چشمان ما است. و این زمانی است که خسارت به بار می آید.


از نظر علمی ، نور آبی یک نور پر انرژی با موج کوتاه است. با توجه به این خصوصیات ، چشم ما برای تمرکز باید تلاش بیشتری کند.بنابر این نور ساطع شده از صفحه نمایش دستگاه های تلفن همراه برای سلامتی شبکیه ما خطرناک است.


پیشنهاداتی برای کاهش تأثیر صفحه نمایش بر سلامت بینایی ما


چند اقدامات اساسی وجود دارد که می توانیم برای کاهش تأثیر صفحه نمایش بر سلامت بینایی خود استفاده کنیم:


چشم خود را استراحت دهید:


در حین کارهایی که شما را مجبور به نگاه کردن به صفحه رایانه می کند ، به چشمان خود هر از گاهی استراحت دهید. هر 20 دقیقه 20 ثانیه از صفحه نمایش ،خود را دور کنید و 20 قدم دورتر روی یک شیء تمرکز کنید.


فاصله سالم خود را از وسایل الکترونیکی حفظ کنید:


صفحه نمایش باید حداقل 60 سانتی متر از چشم شما فاصله داشته باشد. برای صفحه نمایش های بزرگتر مانند تلویزیون ، فاصله باید حداقل 180 سانتی متر باشد.


پلک زدن:


ما از قبل می دانیم که هنگام استفاده از صفحه نمایش خیلی کمتر از حد معمول پلک می زنیم. بنابراین ، باید یک تلاش آگاهانه انجام دهیم و هر وقت خود را صرف تماشای دستگاه های الکترونیکی می کنیم ، پلک بزنیم. پلک زدن اشک هایی را ایجاد می کند که باعث مهار چشم می شود.


اطمینان حاصل کنید که نور محیط اطراف شما مناسب است:


استفاده از دستگاه های الکترونیکی در محیط های کم نور می تواند چشم را بیشتر خسته کند. چشم ما باید تلاش بیشتری کند و تأثیر نور صفحه روی شبکیه چشم نیز افزایش می یابد.


راه حل اصلی این است که به کلی از صفحه نمایش تا حد ممکن دوری کنید. اگر چه ، امروز ، در دنیایی که ما در آن زندگی می کنیم ، این امرغیرممکن خواهد بود. با این حال ، آنچه ما باید انجام دهیم این است که پیروی از این توصیه ها را برای کاهش اثرات مضر صفحه نمایش بر سلامت بینایی خودمان انجام دهیم.



نظرات ارسال شده

نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
کد امنیتی
شرکت در دوره های آموزشی